תארו לעצמכם את הסצנה הבאה:
לקוח קבוע במשרד עורך דין מצליח מקבל לפתע מייל אישי, לא ממס הכנסה, לא מהבנק, אלא ממישהי שטוענת שיש לה הקלטות, הודעות ושמות.
היא לא מאיימת בפירוש, אבל בין השורות יש איום ברור:
"אם לא תעשה ו/או לא תשלם כך וכך…אשקול פנייה לרשויות…"
כאן מתחיל משבר משפטי קלאסי , רגע לפני שיש תיק, שניה לפני חקירה אבל כשהסכנה כבר מרחפת באוויר.
משברים משפטיים – מגוון רב של סיטואציות וניהול אסטרטגי של האירוע
כעורך דין פלילי עם ניסיון רב בניהול מצבים כאלה, אני מטפל במקרים שבהם האש חיה מתחת לפני השטח:
עובד לשעבר שמאיים "לחשוף הכול" אם לא יקבל פיצויים מוגדלים
זוגיות שהתפוצצה ומלווה באיומים על חשיפת חומרים אישיים
מזכירה שטוענת שהמנכ"ל פגע בה מינית ודורשת סכומי כסף עבור שתיקתה.
לקוחות שנפלו קורבן לניסיון סחיטה כזה שהתחיל כ"דין ודברים" ומסתיים בחדר החקירות.
ועוד ועוד… המכנה המשותף בין כל האירועים הללו הוא שהכול קורה לפני שהתיק נהיה רשמי ומתגלגל לידי היחידה החוקרת וזאת בדיוק ההזדמנות לפעול בדרך הנכונה ולמנוע טעויות שיכולות לעלות ביוקר בהמשך.
אז מה עושים?
דבר ראשון, לא פועלים מתוך לחץ אלא קודם כל עוצרים לרגע חושבים, ורק אז פועלים: כל מילה שתכתבו, תגידו או תשלחו, יכולה לשחק לרעתכם אם האירוע יבשיל לחקירה משטרתית.
פונים לייעוץ לפני שעונים: ניסוח מושכל של תגובה או שתיקה מבוקרת – היא לעיתים כל ההבדל בין שקט נפשי לבין כתב אישום.
מאבחנים את הצד השני: האם הוא רציני? סוחט? משקר? או אולי פשוט פועל מתוך כאב?
מנהלים את הסיטואציה – ולא נותנים לה לנהל אתכם: לעיתים אני פונה בעצמי לצד השני, בצורה קרה ומחושבת, שמבהירה שלא כדאי לו להתקדם.
לסיכום:
עורך דין טוב יודע מתי לא לפתוח תיק, ניהול משברים משפטיים הוא כזה שמסתיים בלי שהייתה חקירה, בלי רישום, ובלי כותרות, ככל שהדבר ניתן.
הוא מתבצע בשקט, בדיסקרטיות ובתבונה, ומתאים בדיוק למי שמבין שעדיף לטפל בבעיה כשהיא ניתנת לפתרון, ולא כשהיא כבר הפכה לעובדה משפטית.
חושדים שאתם עומדים בפני משבר?
פנו לייעוץ משפטי בהקדם ובטרם הגעה לחדר החקירות, ובכך תוכלו לשלוט ככל הניתן בגורלכם.