עבירות אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא תופעה חברתית החוצה גבולות של מעמד, השכלה, מוצא אתני ודת. היא מהווה איום משמעותי על שלמות התא המשפחתי ועל בריאותם הפיזית והנפשית של הקורבנות. התופעה כוללת מגוון רחב של התנהגויות פוגעניות: אלימות פיזית, מילולית, נפשית, כלכלית ומינית, וכן הזנחה של בני משפחה תלויים. החקיקה הישראלית מתייחסת בחומרה רבה לעבירות אלימות במשפחה. חוק העונשין וחוק למניעת אלימות במשפחה מספקים מסגרת משפטית מקיפה לטיפול בתופעה. העונשים יכולים לכלול מאסר ממושך וקנסות כבדים. בנוסף, המערכת המשפטית מאפשרת הוצאת צווי הגנה והרחקה מיידיים, ומטילה חובת דיווח על אנשי מקצוע מסוימים. זיהוי מוקדם ומניעה הם מפתחות קריטיים בהתמודדות עם התופעה. לא אחת ישנם צדדים אשר מנצלים את המערכת המשפטית לניגוח ולתלונות שווא רבות. החשיבות של ייעוץ וליווי באמצעות עורך דין בתיקי אלימות במשפחה היא הכרחית שכן הכרעה בתיק עלולה לעיתים להשליך על תיקים אחרים המתנהלים בבתי הדין הרבניים או בבתי המשפט לענייני משפחה. בחלק לא מבוטל מהמקרים תיקים פליליים באלימות מתנהלים במקביל לתיקי הגירושין. לכן, ישנה חשיבות רבה לבניית האסטרטגיה המשפטית וחקירת העובדות כבר בראשית הדרך. ההליך המשפטי בתיקי אלימות במשפחה הוא מורכב ורגיש. הוא כולל שלבים של הגשת תלונה, חקירה, הגשת כתב אישום (במקרים המתאימים), ניהול משפט וגזירת דין. במקביל, קיימת מערכת תמיכה לקורבנות הכוללת מקלטים, קווי חירום, סיוע משפטי ותוכניות שיקום לקורבנות ולנאשמים. ייצוג משפטי מקצועי הוא קריטי בתיקים אלה, הן לקורבנות והן לחשודים. עורך דין מנוסה יכול להבטיח שמירה על זכויות, לסייע בהשגת צווים מתאימים, לייצג בחקירות ובבית המשפט, למוטט את קו התביעה או ההגנה, ולנווט את הלקוח דרך ההליך המורכב. חשוב שהייצוג יהיה לא רק מקצועי אלא גם ישים דגש על ההיבטים הרגשיים והחברתיים של התיקים הללו. משרד עורכי דין דור כהן מביא ניסיון עשיר ומעמיק בטיפול בתיקי אלימות במשפחה. עם רקע ייחודי בפרקליטות ובתביעה המשטרתית, המשרד מציע ייצוג המשלב מקצועיות משפטית עם הבנה עמוקה של מורכבות התופעה וההשלכות השונות. אנו מחויבים לספק ללקוחותינו את ההגנה המשפטית הטובה ביותר, דיסקרטיות מלאה ורגישות לצרכים האישיים והמשפחתיים הייחודיים בכל תיק. מאמר זה נועד למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין לראות בו ייעוץ משפטי. במידה והנכם חשודים בביצוע עבירה, עליכם לפנות מידית אל עו"ד פלילי.

עורך דין אלימות במשפחה

המשפחה היא המסגרת הקרובה ביותר, במיוחד המשפחה הגרעינית, המסגרת שצריכה לתת לכל אדם תחושת ביטחון. עם זאת, המציאות מראה שדברים אינם תמיד כך. ניתן לשמוע לא מעט על מקרים של אלימות במשפחה. לרוב תלונות המוגשות על אלימות במשפחה יהיו מוצדקות ולכן המשטרה מתייחסת לדברים בשיא הרצינות והחומרה וטוב שכך. עדיין ישנם מקרים של תלונות שווא מומצאות לחלוטין אשר באים ממקום של נקמה בבן הזוג או תלונות שהן מוגזמות ורחוקות מלהיות מדויקות אשר לעתים נולדות לאוויר העולם אגב הליך גירושין מכוער. לכן גם לחשוד יש את הזכות להיות מיוצג ע"י עורך דין אלימות במשפחה, עורך דין פלילי המתמחה בנושא זה.

חשיבות המקצועיות והרגישות של עורך דין אלימות במשפחה

כאמור, אלימות במשפחה הוא נושא מורכב ורגיש מאוד המקבל תשומת לב רבה ומטופל באופן רציני ככל שניתן. עורך דין אלימות במשפחה המייצג את החשוד או בהמשך הנאשם בביצוע עבירות אלה חייב לפעול במקצועיות ורגישות רבות. בלא מעט מקרים תיקים של תלונות על עבירות אלימות במשפחה נפתחים במקביל להתנהלות תיקים בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני כמו תיקי גירושין והתלונה משמשת כלי ניגוח כנגד הצד השני. עורך הדין המייצג את החשוד צריך לאסוף ראיות או טיעונים שיסתרו את דברי המתלוננת/מתלונן. חשוב שהחשוד יתחיל בחקירה רק לאחר שעבר ייעוץ לפני חקירה כך שיאמר את הדברים הנכונים וימנע מאמירת דברים מיותרים שיכולים להזיק בהמשך ניהול התיק.

מומחים להגנה בתיקי אלימות במשפחה

אמנם עורך דין אלימות במשפחה העוסק בתחום מהזווית הפלילית של העניין מייצג בעיקר חשודים ונאשמים, אך בשנים האחרונות הוא יכול לייצג גם נפגעי עבירה. ייצוג זכויות נפגעי עבירה הפך תפקיד חשוב שעורכי דין פליליים רואים בו שליחות רבה, במיוחד כשהתלונה היא על עבירת מין או עבירת אלימות במשפחה. במסגרת ייצוג נפגעי העבירה דואג עורך הדין למימוש מלוא הזכויות המגיעות להם כמו דרישה להוצאת צווי הרחקה נגד החשוד/ נאשם או אפילו מעצר. מעבר לכך, בעזרת עורך הדין יוכל נפגע העבירה לעיין בכתב האישום, להביע את עמדתו באשר להסדר טיעון וכן להשפיע על החלטת הגורמים השונים במצב בו שוקלים לשחרר את מבצע העבירה בשחרור מוקדם.

עורך דין דור כהן מתמחה במשפט הפלילי ומייצג הן חשודים ונאשמים והן נפגעי עבירה. הוא מייצג ומלווה את לקוחותיו במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

עורך דין פלילי אלימות במשפחה

עבירות אלימות במשפחה נחשבות עבירות חמורות מאוד. לצד עבירות מין הן מקבלות התייחסות מחמירה יותר מעבירות אחרות בדרגת חומרה דומה. כך למשל, בעבירות אלימות במשפחה לא יקבל הנאשם את הזכות לעבור שימוע לפני הגשת כתב אישום. גם תקופת ההתיישנות ותקופת מחיקת רישום פלילי על עבירות אלה יהיו ארוכות יותר מאשר בעבירות מסוגים אחרים. הרגישות הרבה הן מצד החברה והן מצד מערכת החוק לעבירות אלימות במשפחה היא חשובה ומוצדקת בחלק גדול מהמקרים, אך יחד עם זאת, חשוב שהחשוד/נאשם יהיה מיוצג ע"י עורך דין פלילי אלימות במשפחה שיש לו ניסיון רב בתחום זה ויוכל לתת ייצוג מקצועי ולמצוא סתירות, אי דיוקים וכשלים בחומר בראיות.

באיזה שלב לפנות אל עורך דין פלילי אלימות במשפחה?

כאשר אדם חשוד בעבירת אלימות במשפחה, חשוב שיפנה אל עורך דין פלילי אלימות במשפחה מוקדם ככל האפשר. ייעוץ לפני חקירה יביא לכך שיאמר את הדברים הנכונים ביותר בחקירה תוך מודעות רבה לכל מילה. כאשר למשטרה אין די ראיות בעקבות החקירה הדבר יכול להביא גם לסגירת התיק בשלב זה. מעבר לכך, בעבירות אלימות במשפחה ישנה נטייה רבה יותר של המשטרה לדרוש הארכת מעצר בשל המסוכנות הנשקפת בעבירות אלו. עורך דין פלילי אלימות במשפחה ישמש גם על תקן עורך דין מעצרים במקרה זה ויעשה כל שביכולתו כדי למנוע את המעצר או לפחות להמירו במעצר בית שיהיה כמובן במקום שאינו בקרבת מגורי המתלוננת. ככל שעורך הדין יהיה בתמונה בשלב מוקדם יותר כך גדל הסיכוי לסגירת תיק פלילי ללא כתב אישום.

ייעוץ לפני חקירה בתיקי אלימות

עבירות אלימות במשפחה מטופלות בצורה רצינית מאוד ובצדק. עם זאת, במיוחד בשנים האחרונות ניתן גם לראות שיש תלונות המוגשות במקביל להתנהלות הליך גירושין ומטרתן היא לשמש כלי ניגוח כנגד האדם נגדו הוגשה התלונה. לכן חשוב לא להתפשר ולהתייעץ עם עורך דין פלילי אלימות במשפחה שיש לו ניסיון רב בתחום, עורך דין היודע כיצד לייצג גם חשודים ונאשמים בתחום כ"כ רגיש ומורכב, כיצד למצוא ראיות המוכיחות שישנן סתירות או אי דיוקים בגרסת המתלונן/מתלוננת עד כדי הוכחה שמדובר על תלונת שווא.

עו"ד דור כהן מתמחה במשפט הפלילי, יוצא פרקליטות ותביעה משטרתית ומייצג חשודים ונאשמים בסוגים שונים של עבירות ובכל ההליכים הפליליים. מוזמנים ליצור קשר.

עורך דין אלימות במשפחה
לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

עבירות הימורים

עולם ההימורים, בין אם מדובר בהימורים פיזיים או מקוונים, יכול להיות מפתה ומרגש. אך חשוב לזכור, כי הימורים אינם תמיד

קרא עוד »
בקשת חנינה מהנשיא
בקשת חנינה מהנשיא

בקשת חנינה מנשיא המדינה: הזדמנות אחרונה להתחלה חדשה? הליך בקשת חנינה מנשיא המדינה הינו הליך משפטי מיוחד, המאפשר לאדם שהורשע

קרא עוד »
משפט פלילי

המשפט הפלילי נוגע לחייו של כל אדם ויכול לפגוש גם את האנשים הנורמטיביים ביותר, במגוון רב של מקרים. נהוג לחשוב

קרא עוד »
דילוג לתוכן